Bądź widoczny w Google

Bądź widoczny w GoogleBoty i ludzie

Pozycjonowanie jest przede wszystkim przystosowaniem do wymagań algorytmów wyszukiwarek. Po to, żeby dana wyszukiwarka wysoko oceniała twoją stronę i pokazywała ją wysoko w wynikach wyszukiwania. W wyszukiwarce Google pierwsze trzy wyniki są przeznaczone dla płatnych reklam. Ma to swoje dobre i złe strony. Tak jak w każdym innym medium możesz liczyć na wyświetlanie linku do swojej strony jedynie zapłaciwszy odpowiednią kwotę. Tylko, że to nie zawsze jest dobre rozwiązanie. Użytkownicy, przynajmniej ci trochę obyci z internetem widzą od razu, że pierwsze wyniki są reklamą i mogą je omijać. Dlatego dużo ważniejsze jest tzw. naturalne pozycjonowanie – szereg zabiegów, które sprawią, że link do witryny pojawi się tuż pod reklamami.

Jeżeli chcemy mieć pewność, że internauta tak czy inaczej wejdzie na naszą stronę możemy po prostu połączyć obie zasady pozycjonowania – płatną i organiczną.

Trafić na właściwą frazę

Strony pozycjonuje się pod pewne frazy – oznacza to mniej więcej tyle, że klient wpisuje frazę w wyszukiwarkę, a nasza strona, jeśli jest pod nią dobrze wypozycjonowana, powinna się pojawić w pierwszej trójce. Frazy to pojedyncze słowa lub zestawy słów np. loty Warszawa-Londyn, nieruchomości Gdańsk, wakacje Cypr. Są to zapytania użytkowników, którzy szukają czegoś w internecie. W przypadku powyższych oczekiwania są oczywiste. Ktoś wpisujący w wyszukiwarkę zapytanie „nieruchomości Gdańsk” prawdopodobnie chce kupić mieszkanie lub dom w tym portowym mieście. Pozycjoner strony agencji nieruchomości mieszczącej się w Gdańsku będzie próbował zrobić wszystko, żeby to właśnie ta strona wyskoczyła jako pierwsza po wpisaniu hasła.

Jakie to są czynności?

Żeby wypozycjonować stronę pod konkretną frazę trzeba umieścić ją na samej stronie. W tzw. metatagach w kodzie strony. Warto też stworzyć teksty krążące po internecie, które będą zawierały frazę z odnośnikiem do danej witryny. Są to opisy zamieszczane w katalogach, artykuły zapisane na innych stronach, czasami krótkie opisy na jakiejś stronie.

Żeby strona lądowała wysoko w wynikach potrzebna jest też optymalizacja kodu unikalność i częstotliwość dodawania strony. Często też stosuje się wymianę linków. Dana strona jest powiedzmy prezentowana na stronach zaprzyjaźnionych. W praktyce wygląda to tak, że przynajmniej część stron z linkami do naszej strony to są witryny stworzone specjalnie w celu pozycjonowania.

Lepiej wynająć firmę..

Czynności związane z pozycjonowaniem nie są specjalnie trudne, ale wymagają nakładu dużej ilości energii i czasu. Dlatego lepiej jest wynająć jakąś firmę zajmująca się tym bez nas. My możemy tylko czekać na wyniki.